BIBELKONFERENCE

Kunne du være interesseret i at komme til en konference med god sund BIBELUNDERVISNING?

Jesus sagde således i Matt.15,7-9:

Hyklere! Esajas profeterede rigtigt om jer, da han sagde:  Dette folk ærer mig med læberne, men deres hjerte er langt borte fra mig,  forgæves dyrker de mig, for det, de lærer, er menneskelære.«.

Jeg vil tro at der rundt om i Danmark og Skandinavien findes en række mennesker, der akkurat som jeg føler sig lidt alene fordi de ikke kan finde et kristent fællesskab, der ikke på en eller anden måde lærer noget, der er en blanding af  Guds ord og menneskelære.

Man må ikke sætte et menneske op på en piedestal, men Jacob Prasch er nu altså den bibellærer jeg kender, der er mest tro imod undervisningen i Bibelens grund-tekster . Han taler både græsk og hebræisk, og hans kone er en jøde med speciale i bibelsk hebræisk. Han underviser aldrig over en bibeltekst uden først at studere den på grundsprogene, og hvis du ikke kender hans undervisning, så kan du få nogle ”smagsprøver” ved at klikke her.

Jeg er dansk repræsentant for hans arbejde MORIEL, (moriel er hebræisk for ”Gud er min lærer”),


og jeg har lyst til at forsøge at få en halvandendages  konference stillet på benene (lørdag til søndag), hvor Jacob underviser i emner, som rent bibelsk er tidsaktuelle.

Jeg ville gerne, men jeg har ikke økonomisk mulighed for at tilbyde deltagere gratis ophold og forplejning, så det vil blive sådan at man selv skal betale mad og overnatning. Men først vil jeg undersøge om der findes nok personer, der er interesserede i at deltage til at der er økonomisk mulighed for at stille det på benene. Jeg tror det ville være dejligt for os alle sammen at kunne mødes med mennesker, som er fælles om kærligheden til sandhed (altså Guds ord), og opleve det fællesskab, som netop den kærlighed giver. Jesus bad således i sin sidste bøn: ”at de også kan være helliget i sandheden. Ikke for dem alene beder jeg, men også for dem, som ved deres ord tror på mig”.

Læser man hele sammenhængen forstår man at det, der gør Jesus ét med Hans far er at de er ét i sandheden, og når Jesus bad om at dem, der tror på Ham må være ét, så mener Han ét i sandheden!

Du binder dig ikke til noget, men indiker venligst om du helt oprigtigt kunne være interesseret i at deltage i sådan en konference for eksempel i maj 2023 hvis det bliver til noget. Det kan du gøre ved at oplyse mig dit navn og telefonnummer, og egentlig også gerne hvilken by du bor i i en e-mail. Det kan gøre ved at klikke her.

Hvis der er nok, der melder positivt tilbage, vil jeg indlede bestræbelserne på at stille det på benene. Jeg kan først finde ud af prisen når jeg har en ide om hvor mange deltagere der bliver.